13 Mayıs 2009 Çarşamba

El Yapımı Kuluçka Makinesi

Bu makinanın dış görüntüsü... Atıl durumdaki araç buzdolabından faydalandım, peltier kısmını cıkardım, bunun verdiği ısı bana yetmedi çünkü...



Yukarıdaki atıl makinamın peltierini çıkardım, o kısma birazı açık kalacak şekilde bir dergi koydum ki dışarıdan temiz hava alabilsin..




Buda kullandığım termostat... nedendir bilinmez fotoğrafta 3 ncü karakteri cıkmamış, 37.5 dereceye ayarlı.. Üst kısımdaki ölçülen değer, alttaki ise ayarlanan değeri gösteriyor.. Bu lcd bir prob ile yumurtaların oldugu kısıma iniyor ölçümü oradan yapıyor...



Bu iç yerleşimi... 500.000 kere açılıp kapanabildiğini üzerine ısrarla yazmaları nedeniyle enerji tasarruflu ampül tercih ettim, hem uzun ömürlü hemde düşük seviye ısınma nedeniyle termostat kapandıktan sonra cok fazla ısınamıyor... 2 adet su bardağı koydum nem için, hem bıldırcın hem tavuk yumurtası koydum, tam orta noktalarda da probumu görebilirsiniz..
Zaman zaman klasik derece ilede ölçüm yapıyorum 0.2 veya 0.3 gibi ısı farkları dışında bir problem yok gibii daima 37.5 derece sabit ısı... Ufacık bir fan koydum, büyük koyunca hacim küçük resmen fırtınalar kopuyor içeride odamda oldugu icinde cok ses cıkarıyor tahammül edemiyorum...




Burada da termostat ışıkları yakmış vaziyette... İçi daha net görülebilir.. Termostatım 0.1 derece hassasiyette.. 37.4 te yakıp 37.5 te kapatıyor... Yumurtaları elimle tek tek 3-4 saatte bir saat ekseninde çeviriyorum..

Umarım çalışmalarım meyvesini verir heyecanla bekliyorum.. Hobi olsun diye başladım ama iş hobiyi biraz geçti evde parçalamadığım şey kalmayacak bu gidişle

Değerli yorumlarınızıi fikirlerinizi alabilir miyim? Hatam varsa lütfen iletin, hayvancıklara yazık olmasın...

Yapmak isteyen arkadaslarada belki bir rehber olabilirse cok mutlu olurum. Şimdiden iyi çalışmalar dilerim...

1 yorum:

  1. banada bır kuluska makınesı lazım cok keklıgım var cokta yumurta ama kakınam yok basarılı olursan haber verrırsın bı zahmet 0533 623 16 38

    YanıtlaSil